Jeśli podczas korzystania z radia FM, stację szumią lub gubią się musisz podjąć kroki opisane poniżej.
W pierwszej kolejności, należy sprawdzić czy w samochodzie nie znajdują się inne niefabryczne urządzenia, które mogą powodować zakłócenia.
Jeśli posiadasz takie urządzenie - odepnij je od instalacji samochodu i sprawdź jak wtedy będzie zachowywało się radio FM.
Jeśli problem nadal występuje lub nie posiadasz żadnego dodatkowego urządzenia - należy sprawdzić czy w Twoim samochodzie posiadasz antenę z fabrycznym wzmacniaczem czy antenę bez wzmacniacza.
Antena aktywna (ze wzmacniaczem):
Aby radio FM działało poprawnie, będziesz potrzebował separatora antenowego.
Niestety, ale niefabryczne radia nie zasilają środkowej żyły fabrycznej anteny FM, która odpowiedzialna jest za wzbudzenie fabrycznego wzmacniacza.
Zamontowanie separatora antenowego pozwoli na podanie napięcia na środkową żyłę anteny i wzbudzenie fabrycznego wzmacniacza. Dzięki temu radio nie będzie gubiło sygnału.
Antena bez wzmacniacza:
Jeśli Twoja antena została podłączona do radia bez żadnej dodatkowej przejściówki, należy sprawdzić czy antena w radiu jest sprawna. Jeśli w radiu fabrycznym wszystko działa poprawnie - napisz do nas na maila: sprzedaz@marsdev.pl. W wiadomości opisz dokładnie występujący u Ciebie problem.
Jeśli podczas montażu wykorzystywana była dodatkowa przejściówka/adapter - sprawdź czy element ten nie jest uszkodzony.
Jeśli Twoje radio nie zapamiętuje stacji, musisz wejść w:
Ustawienia -> Ogólne -> Czas snu
Tutaj wybierz opcję 7 dni. Po zmianie zrestartuj radio.
Dzięki temu Twoje stacje zawsze będą na swoim miejscu.
Jeśli nie możesz znaleźć opcji "Czas snu" - musisz wykonać aktualizację. Instrukcję wykonania aktualizacji znajdziesz pod tym LINKIEM.
Jeśli masz inny problem ze stacją FM, zalecamy w pierwszej kolejności wykonanie aktualizacji. Dokładną instrukcję wykonania softu znajdziesz pod tym LINKIEM.
Jeśli po aktualizacji, problem nadal występuje skieruj zapytanie techniczne pod adres: sprzedaz@marsdev.pl.
W treści wiadomości zawrzyj:
1. Dane z zamówienia
2. Numer seryjny radia
3. Opis problemu + zdjęcia prezentujące problem.